.

.

11.3.2016

Kokkauskirjojen kirjoa





Tässä parin kuukauden takainen keittokirjatilanne. Nyttemmin niitä on kertynyt muutamia enemmän, eikä loppuakaan vielä näy. Eikä tässä ole mukana edes joulukeittokirjoja! Nehän ovat oma osastonsa. Niitä taitaa tällä haavaa olla 5 uutta. Tämän haasteen pointtihan oli tarttua niihin kirjoihin, joita en ole juurikaan vielä käyttänyt. Jokaisesta kirjasta on löydettävä vähintään kolme tai korkeintaan kuusi reseptiä, joita voin koekeittiössäni testailla. 

Taisi tästä haasteesta tulla isompi kuin osasin odottaakaan! Seuraavaksi olen suunnitellut ottavani työn alle mieheni keräilemät keittokirjat (joita on onneksi vain noin 15, riippuen siitä laskenko joitakin vihkosia), lopppuvuoden häämöttäessä otan esiin jouluruokakirjoja ja lopuksi, sitten kun olen jo keittiöiden kuningatar, uskaltaudun tarttumaan leivontakirjoihin! Niitä minulla on kuitenkin aika vähän, (laskujeni mukaan 6) enkä ole ollut kovin innokas niitä haalimaankaan. Ne ovat näyttäneet minulle pitkää nenää niin monesti, että olen oppinut hiukan pelkäämään moisia opuksia.

Kaiken päätteeksi ajattelin tehdä yhteenvedon testattavista kirjoista, riepotella niitä hieman syvällisemmin (ilman uunia, vain sanallisesti) ja kenties kääntyä rakkaan vanhan reseptivihkoni puoleen, esitellen sen parhaita, moniin kertoihin testattuja aarteita tällä foorumilla. Tulikohan tästä sittenkin kokkausblogi? Eeeeiih, en luule. En nimittäin kuvaa tänne tuotoksiani, enkä ole mitenkään vakava harrastaja alalla. Olen vain innostunut asiasta ja tässä näkyy elämäni sen kauden valossa. Jonkin aikaa.



Ei kommentteja: